Va fan?!!

Ursäkta mig, men nu är jag fan förbannad på riktigt!

Sedan urminnes tider har människans uppgift varit att hitta en partner, fortplanta sig och uppfostra sina små. Så ska det vara, annars var det något fel på den människan.

Även idag gäller samma regler, med några justeringar. Hitta en partner, förlova sig, (gifta sig), fortplanta sig och uppfostra sina små. Så ska det vara, annars är det fel på den människan. Eller så är den bara jävligt ful. Men konstigt nog brukar dom också få barn.

Men när någon avviker ifrån dessa perfekta ramar blir det ett ramaskri och folk börjar spekulera. Varför? Händer det verkligen så lite i deras egna liv att dom måste börja fundera på andras?

Nu vill jag bara klargöra för er som undrar HELA JÄVLA TIDEN när jag och Magnus ska skaffa barn/förlova oss. Vi gör det när vi själva vill och inte när normen säger att vi ska göra det.

Har det någonsin slagit er att dom som ni håller på och tjatar på att dom ska skaffa barn, kanske har jättestora problem och försöker allt vad dom kan. Dom går på läkarbesök, tjejen får en massa hormoner och gud vet allt och båda ligger och gråter i varsin ände av sängen med en känsla av oduglighet. Tror ni att dom mår bättre om dom hela tiden får frågan "När ska ni skaffa barn då?"

Jag vet folk som förlovar sig efter att ha varit ihop två månader och skaffar barn efter knappt ett år. Jättebra, kul för er och lycka till. MEN JAG VILL INTE GÖRA SÅ! Snälla, rara, sluta tjata!

Den dagen jag blir gravid tänker jag inte berätta det för en käft. Jag ska hela tiden förneka den växande magen och komma med ursäkter av att jag har gaser. Nu har jag fått fräsa ifrån mig lite, så nu kan jag gå o lägga mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0