Smärta?

Livet är fullt av olika smärtor. En rätt obehaglig känsla som vi alla måste gå igenom någongång i livet. Ett ont måste, om du frågar mig. Människans liv består av ett konstant behov av bekräftelse av livet och smärta måste väl ändå vara en av dom bästa bekräftelserna på att man finns. En bekräftelse på att man finns, kanske tillochmed ett uppvaknande?

Även världens minsta detalj kan orsaka stor smärta hos människan. En blick, en knuff, en sten (i skon)... Rätt basala saker, saker som man egentligen inte tänker på. Sen har vi även dom stora objekten, ett slag, en olycka eller kanske tillochmed självvald smärta. Dom mer uppenbara tingen, dom som gör att andra tycker synd om en.

Ibland är smärtan bara en irriterande känsla som bara är i vägen, ibland är det en varning om att något är fel och ibland är det som sagt tillochmed ett uppvaknade som får en att se klarare på saker och ting. Själv kan jag tycka att det är lite skrämmande att man ibland måste få ont för att se saker mer klart. Lustig uppbyggnad av människan *noterar att jag ska skicka in ett klagomål*

Jag vet att jag mest bara svammlar, men det är lite så jag är. Det är ingen som har tvingat dig hit, så skyll dig själv ;) Men nu ska jag sova lite, istället för att trycka på en massa tangenter...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0