Fredag idag alltså...

Fredag alltså. Jag är ledig imorgon. Sneglar på Gosa-boxen. Den viskar erotiskt mitt namn. Rör sig i långsamma utmanande rörelser. Den vill bli utnyttjad, tömd. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är frestad. Jag vill riva upp den täckande kartongen och blotta dess innandömme, utnyttja dess kvaliteter. Suga utmattat i mig den sista droppen. Sen avsluta kvällen med att blåsa upp påsen till en bekväm kudde.

Men det finns faktiskt en morgondag...

Tänkte att jag skulle plocka årets första hallon på busken som finns på baksidan. Glad i hågen tar en liten skål, väl medveten om att skörden kommer bli liten. Gräset är blött efter en dags regnande, mina fötter lämnar spår efter sig i dropparna. Hallonbuskarna glittrar av regndropparna. Hittar några få mogna stackare. Rosaröda. Perfekta. Känner en viss knivsudd av stolthet då jag faktiskt har lagt ner lite arbete på dom här växterna. Sträcker mig för att nå bären lite längre in. Mina ben blir blöta av dom våta bladen, buskens taggar trycks in i mina lår.

Sen helt plötsligt känner jag att jag att jag inte har kontroll över mig själv. Dragningskraften blev för stark, jag blev för framtung och gräset var för blött. Brakar rakt ner i fitthallonbuskarna med kuktaggar som attackerar mig. Nu hatar jag verkligen naturen! Jävla äckelbär!

Struntar i att skörda och börjar knäppa kort på blöta saker istället.




 

 

 







































Såg också att vi tydligen driver hotell. Nog för att jag har räddat en och en annan snigel i mitt liv, men måste dom sprida ut det över hela grannskapet? Tydligen...

 

Här är två av hyresgästerna. Sven-Bertil (överst) och Göran. Trevliga killar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0