Andra nyårsfirandet

Igår var det stor fest. Dagen då allt skulle förändras. Dåliga vanor ändras bra vanor. Dåliga lögner om att man skulle förändra sitt miserabla liv till något betydelsefullt. Vid tolvslaget skulle allt förändras, till det bättre. Kort sagt, vi firade in det nya året...igen. Jag vet att vi är några veckor sena, men Amanda jobbade under nyårsnatten och hon behövde också fira lite. Så vi har bestämt att det som hände före vårat tolvslag har inte hänt.

Vi började allting med en liten fördrink... liten var det ja.

Det är Magnus hemliga recept som jag      
skulle ha avslöjat om jag kunde, men
eftersom det är hemligt (och att jag
faktiskt inte vet om vad det är i) så får
ni inte reda på det. Det enda jag vet att
man ska skära upp frukt och sen marinera
dom i ren sprit i nån halvtimme. Sen jävlar
blir det trevligt. Jag tänker iallafall ta cred
för sockerlinjen, den gjorde jag aaalldees
själv!
































 

Sen har jag inte riktig koll på vad som hände den här kvällen, men jag vet att jag och Amanda skalade tre kg potatis (vi skulle ha mos till planksteken) till fyra personer. Det blev rätt mycket mos. Till vårat försvar vill jag bara säga att det såg väldigt lite ut när man tittade i kastrullen.

Vi fick stå och slava som ena 1950-tals kvinnor i köket medans karlarna roade sig på övervåningen och spelade Wii. Känns fantastiskt att arbetsfördelningen är så extremt jämn.

 

 

Sen mölade vi i oss plankstek, kände oss som amerikanare (feta och äckliga), mölade ändå i oss snacks medans vi spelade spel. Dom hade med sig ett spel som heter Helt Hysteriskt. Det kan jag lova att det var. Fy fan i helvete vad jag skrattade. Ibörjan skrattade jag för att det var ingen som fattade hur man skulle göra i spelet. Vid typ tredje omgången trillade poletten ner för oss, men då såg vi att klockan var mycket och att vi måste skynda oss med att fira in det nya året.

 

Förväntansfulla klär vi på oss ytterkläderna, Amanda grabbade skumpan och vi sprang för att komma upp till balkongen (längre än så orkade vi inte gå).

Vi står på balkongen, Amanda är redo med skumpan. Vad är klockan då? Har någon koll på klockan? Har någon ens en klocka med sig? Johannes hittar tillslut sin telefon och säger ledset att klockan är tre minuter över tolv. Efter en cirka 30 sekunders utskällning av Amanda angående att köksklockan var världelös och felställd kunde korken till skumpan skjutas iväg och vi skålade för oss och hela grannskapet. Efter att ha ropat "Gott nytt år" typ två gånger var tröttnade vi på att stå därute och frysa och då gick vi in.

Mer Wii, mer att dricka, äppelpaj vid två-tiden.

Ja, en helt okej andra nyårsafton om du frågar mig. Om jag lovade någonting? Det vet man aldrig. Gott fortsättning kära vänner!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0