Facebook

Jag älskar verkligen facebook! Att det kan finnas så mycket dramatik, känslor och förvirrade människor på en o samma plats.

Jag kan verkligen skratta högt när jag läser igenom dom senaste uppdateringarna. Så antingen är det jag som har dålig humor eller så har jag en riktigt rolig vännerskara.






För nämna bara några av alla tusen exempel:

  • Dom som känner att dom bara MÅSTE skriva ut att dom älskar sina barn, sin man eller till och med hela sin familj. Vilken tur att ni skrev det så jag vet! Själv hatar jag min karl ( så måste det vara eftersom jag inte skriver att jag älskar honom VARJE dag).
  • Dom som skriva om precis ALLT som händer i deras liv. "Ska hoppa in i duschen", "torkar mig och smörjer in mig", "lagar mat, bli lasagne idag", "äter mat, jättegott", "diskar" osv. Seriöst! Ni är så upptagna med att bevisa att ni har ett liv fast ni inte har det!
  • Dom som skriver kryptiska små meddelanden på facebook, säg... "Jag orkar inte mer..." eller "JAG HATAR DIG!".  Självklart kommer det ett antal "kjamisar-meddelanden" som kommentarer, men personen i sig svarar bara med ännu mer kryptiska svar. Vad vill man egentligen med en sån uppdatering? Få uppmärksamhet? Sympati?
  • Dom som måste ha det mest mysiga liv som man kan ha. Allt är förbannat jättemysigt! "Myser med min megamysiga familj, ikväll ska vi ha en mysig hemmakväll med mysigt godis. Mysigt!" Öööh...?
  • Har något speciellt hänt? Skriv det på facebook! Har karln varit otrogen? Skriv det på facebook! Har en vän svikit dig? Skriv det på facebook! När vissa människor väljer att sköta saker som sårar dom lite bakom stängda dörrar skriker andra ut precis allting, vilket gör mitt liv mycket roligare. Hur många otrohetsaffärer hade man aldrig fått reda på om det inte vore för facebook?
  • Dom som gör alla dom här eviga testen. "How good are you in bed?", "How sexy are you?" osv. Att du ens gör dom här testen är en sak. MEN, att du frivilligt visar att du har gjort testet och dina resultat är så fruktansvärt skrattretande. "How good are you in bed? Resultat: 100 %" Yeeeeeah right... Det där är snarare ett bevis på att du inte fått något på ett tag, men försöker visa världen att du inte gör annat än ligger.
  • Ni som skriver era statusar på engelska, fastän ni bara har 1 i eran vännerlista som pratar engelska. Why? Är det för att verka mer världsvan? Häftigt? Tell me!

Det här var dom jag kom på nu men det finns ju självklart en hel uppsjö med flera grupper. Nu ska jag käka en finfin frukost ;)

Peace...


Kommentarer
Amanda / 2010-09-17 @ 10:25:22

Guuu va jag älskar din blogg! Haha, rak på sak och inga kryptiska påståenden ;)

Idapida / 2010-09-17 @ 11:26:28

Glöm inte den gruppen (som ju jag tillhör, har jag upptäckt) som berättar när de har varit duktiga. Typ: har tränat idag!, Har putsat fönster, dammsugit hela huset idag, bakat sjuttoielva kakor, hjälpt mormor ta på sockorna.. bla bla bla. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0