Är du dum i huvudet?

Jag vet att det är mycket snack om valet just och att alla tjatar om det. Jag vill inte vara ännu en av dom som tjatar om att "mitt" parti är det enda rätta och om du säger någonting annat har du fel. Men jag vill bara ha säga en sak.

Röstar du inte är du dum i huvudet.

Om du inte röstar visar du bara hur du skiter i allt. Du bevisar hur jävla lat och självupptagen du är eftersom du inte verkar bry dig om hur det går för dina barn, för Sverige eller för dina medmänniskor. Röstar du inte anser jag att du inte har rätt att klaga, eller säga ett enda jävlastadedugg, vad som än händer. Det spelar inte roll om skatterna sänks eller höjs, rot/rutavdraget försvinner eller blir kvar, du får mindre eller mer i socbidrag, om invandringspolitik, dagisavgifter, skola, sjukvård, ipredlagen, barnbidrag, försäkringskassan osv osv. Du ska enbart knipa käft och tacksamt ta emot allt som sker. Röstar du däremot, då får du skrika bäst fan du vill, för då har du gjort din röst hörd.

Det finns inga ursäkter till att inte rösta. Och tycker du att alla partier snackar skit och ingen har något vettigt att komma med, rösta blankt då! Visa bara att du har en egen åsikt och inte bara en död sill som simmar med strömmen utan att riktigt veta varför.


Visa att du är vuxen och rösta!

Peace...
Kommentarer
Anna Sunesson / 2010-09-16 @ 20:25:04

Gillar detta inlägg skarpt, du har så jävla rätt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0