Godnatt Jocke

När senast kramade du din mamma och sa att du älskade henne?
När senast sa du till din kompis att denne är det finaste som finns?
När uppskattade du livet senast?

Seriöst? När tänkte du senast att du är förbannat lyckat lottad över att du lever och att du har det så bra som du har det?

Jag fick precis en chock. Kikade runt lite planlöst på facebook när jag plötsligt ramlade över ett r.i.p meddelande från en kompis till en annan. Nej, det är inte sant! Mitt hjärta hoppade till och stannade samtidigt. Mitt andning stannade upp och jag kom på mig själv med att inte vara medveten om det som hände runt omkring mig. Detta skedde på några sekunder, men ändå kändes det som en evighet.

Jag hör mig själv säga "Jocke har dött" till Magnus. Ingen sorglig ton, inte med gråten i halsen, ingen känsla alls, bara ren fakta. Jocke har dött. Sakta kommer paniken inom mig. Vad är det egentligen som har hänt? Har han tagit livet av sig, har han blivit mördad, var det en olycka, vad har hänt? Jag sökte svar på facebook och flashback, men hittade inget. Tillslut skrev en kompis till mig och nu har jag lite svar på mina frågor.

Min fina Jocke. Vi som alltid överkonsumerade kaffe och kedjerökte medans vi löste världsproblemen. När jag flyttade till Hedemora kunde vi sitta flera timmar och snacka skit på msn. Aldrig mer kommer jag få vara med om detta. Aldrig någonsin. Lustigt att du fortfarande är inloggad på msn, fast du är Occupied.

Jag måste lägga mig nu och ta hand om min fina huvuvdvärk som inte direkt blev bättre efter det här. Jag är så tacksam över att jag har min fina Magnus. Du är verkligen mitt allt <3


Godnatt Jocke. Vi ses på andra sidan.


Peace...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0