Hur gick det egentligen?

Om man ska vara duktig och artig så ska man be om ursäkt över mitt icke existerande uppdataerade på bloggen. Men det orkar jag inte.

Fredagen var ett helvete. Minst sagt. Jag vet inte om ni läste mitt förra inlägg, men nu kommer historien om vad som verkligen hände. Vi tar det kortfattat fram till stoppet i Västerås.

Alltså, vi åker ifrån Hedemora, skulle egentligen byta tåg i Sala som gick mot Katrineholm. Tågfel någonstans, tåget går alltså inte. Det sätts in en ersättningsbuss som går just till Katrineholm, men alla får inte plats. Det är en till buss påväg till Sala som skulle ta oss till Katrineholm, men med lite snabb huvudräkning insåg vi att vi aldrig i hela helvetet skulle hinna med tåget ifrån Katrineholm som går till Göteborg. Magnus bråkar på en tjej som ser till att bussen går till Västerås istället, där dom skulle hjälpa oss. Vi åker till Västerås via buss, kommer faktiskt fram, Magnus fixar nya biljetter, samt så får vi fikapengar. Här var det inlägget slutade i fredags.

Nu känner vi oss rätt nöjda då vi slipper ett byte. Fikar på en massa glass, godis och kaffe och snackar om allt och ingenting. Jag tittar på klockan (tåget skulle gå 12.09) och insåg att vi nog skulle börja gå mot tåget. Vi ställer oss upp och börjar klä på oss och sträcka oss efter väskorna. Tittar på Magnus underbara ansikte och ser att han inte såg ut som han gjorde för bara några sekunder sen. "Står det Lokfel på tavlan?" Här tror jag hela Västerås Station hörde mitt besvikna "Neeeeeeeeeeeeeeej".

Men jo, det stod Lokfel. Tåget hade blivit framflyttat till 12.55. Snabb huvudräkning igen. Vi skulle inte hinna med tåget ifrån Göteborg till Halmstad med dom biljetterna vi hade fått nu. *suuuuuuuuuuuuck* Tillbaka till biljettdisken. Fick nya biljetter (igen) samt mera pengar att handla fika för. Underbart!

Men sen faktiskt, hände det inge mer, förutom att vi fick springa som ena jävla idioter i Göteborg. Men summa sumarum, vi började våran resan 08.24 och SKULLE ha kommit fram 14.35. Meeeen, vi började våran resa 08.24 och kom fram 17.50-någonting... Jag älskar verkligen SJ!



Peace...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0