What if?

Som dom allra flesta människor så har jag en massa minnen relaterade till en viss musik. Hör jag någonting ifrån Cradle of Filth tänker jag på alla fester ifrån min stentuffa tid på gymnasiet. Kommer några toner ifrån Come on over tänker jag ihåg när man dansade inne på sitt rum medans man sminkade sig inför den där häftiga festen. Hör jag på Britney Spears Born to make you happy tänker jag på när jag var hos "Honom" i Stockholm och grät över att han kallade mig fet. Och så vidare... Sjuuuuukt mycket minnen!

I samband med dessa minnen kommer dessa "tänk om?". Hela tiden, kan liksom inte komma ifrån just den tankeställningen.

Tänk om
jag inte hade dragit det där första halsblosset?
Tänk om jag hade vågat säga ifrån?
Tänk om jag hade mått bättre?
Tänk om jag inte hade struntat i skolan?
Tänk om jag inte hade dragits till fel killar hela tiden?
Tänk om jag hade stannat hos någon annan och inte vågat bryta mig loss?

Hade jag varit jag då, eller nån helt annan? En bättre eller sämre människa? Hade jag varit starkare eller svagare? Hade jag varit vid liv?

Man blir lätt dum i huvudet av att fundera på saker som man egentligen inte har en aning om. Vägen hit kanske inte var den enklaste, men jag är glad över att den, för annars kanske jag aldrig skulle ha träffat Magnus.

Fundera inte över saker du inte vet. Var tacksam eller gör någonting åt skiten.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0