Absolut Love? Nej tack!

Kom precis innanför dörren ifrån huvudstaden. Det första man möts av är en igensnöad garageuppfart, så det var bara att hoppa ur bilen och börja skotta som en dåre. Välkommen hem, verkligen.

Jag funderade lite på vägen hem medans vi lyssnade på radioreklamen som inte gjorde annat än tjatade på oss att vi skulle köpa saker vi inte behövde. En sak som dom tyckte att vi skulle köpa var nån "Absolut Love" eller nå liknande. Vem köper en sån skiva egentligen?

Jag vet inte om det bara är jag som är bitter eller något, men jag tänker såhär; Hur många par är det som säger:"Älskling, ska vi mysa lite?"
"Ja, jättegärna, jag ska bara slänga på lite musik först så det blir extra mysigt"
"Åhh, ja, ta den där Absolut Love-skivan. Jag älskar att hångla till tonerna av Celine Dion som galar över att kärleken ska fortsätta, eller Whitney Houston som skriker att hon alltid ska älska mig!"
Seriöst...

Vilka är det som köper såna här skivor då? Jo, människor som är ledsna, som är svikna, bedragna, sårade, kärlekskranka, olyckligt kära ovh så vidare. Folk som vill ligga och gråta lite över den svåra konsten som kallas Kärlek, och som vill ha passande musik till.

Som sagt, jag vet inte om det är jag som är bitter, men det är så jag känner. Nu ska jag gå ifrån att bli älg till ren. Sen snarka.

Peace...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0