Socker

Jag är sjuk. Riktigt sjuk.

Hej, jag heter Emmi, och jag är sockerberoende. - Hej Emmi.

Jag sitter just nu och drömmer om kladdkakor, nybakade munkar. choklad, godis, Coca Cola, tårta och så vidare. Huvudet har fjortisdisco, min kropp skakar och jag känner mig allmänt deppig. Hela min kropp skriker efter drogen Socker.



Tar jag någonting med socker i nu kommer jag att bli lycklig igen. Hela livet får plötsligt en mening. Jag lever på kicken jag får av sockret.... i ungefär en minut. Sen händer någonting. Kroppen kräver mer. Jag vill ha mer. Man kryper runt på golvet som en liten Gollum, viskar "My preious..." för sig själv och söker igenom alla skåp efter någonting annat att äta. Hittar man nåt godis äter man det. Man tänker inte alls. Bara in i munnen, tugga knappt någonting, och svälj. Finns det något mer?


Jag är sjuk. Riktigt sjuk.

Jag vet mycket väl om att om jag bara tar det lugnt och tänker på någonting annat så kommer det här otroliga suget försvinna. Tänk på något annat bara. Ta det lugnt! Ögonen blir fyllda med tårar, kniper händerna och känner hur hela kroppen skakar. Händerna är nu blöta av tårarna. Jag vill bara dö nu. Verkligen. Min kropp gör ont, jag spänner mig så mycket jag bara kan för att försöka få bukt med skakningarna, men det blir bara värre. Slappna av! Andas lugnt! Paniken börjar komma. Jag har inte längre kontroll över mig själv. Jag måste ha socker nu! Snubblar ner för trappan. Måste in i köket! Tittar in. Det ser ut som vilket kök som helst, men det här köket kan rädda mitt liv. Känner hur hjärtat slår hårt. Min kropp vet att det inte är långt kvar tills den får som den vill. Jag hör hur hjärnan viskar till mig "Ge mig det jag vill ha, så ska du få kontroll igen!" Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte! Hasar ner på golvet, benen bär mig inte. Jag vänder mig och kryper mot badrummet. Sliter av mig kläderna och vrider på duschen. Vattnet är iskallt. Min kropp får en chock och vaknar sakta upp till liv. Jag ställer mig upp. Huden är alldeles knottrig och min kropp skakar återigen. Men nu på grund av kylan. Jag har kontroll igen. Vrider på varmvattnet. Känner hur det varma vattnet rinner nedför min nakna kropp. Jag är jag igen. Jag vann, den här gången...

Peace...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0