Skatt på godis??!!

Seriöst??!!

Jag tänker emigrera till Amsterdam. Där tycker man om droger.

Man har extraskatt på alkohol
Man har extraskatt på nikotin
Nu snackar man skit om att man eventuellt funderar på att sätta skatt på godis. Jag känner för att kräkas och att slå någon. Hårt!

Varför hatar samhället människan? Man vill ju kunna nyttja vissa (lagliga) droger bara för att må lite bättre i vardagen, kunna vara sig själv för en stund. Vem älskar inte den första kaffet på morgonen? Vem tycker inte om att feströka ibland? Vem tycker inte om att ta ett glas gott vin till maten? Vem älskar inte att köpa en stor påse godis som man vet att man ska svulla själv. Är vi kriminella för det? Är det verkligen rätt att vi ska straffas?

Ja, socker är en drog. Du kan dö av den. Men inte fan vill jag dö i chock när jag ska betala skiten. Varför känns det som om det inte är långt kvar innan samhället hatar en så mycket att dom vill sätta skatt på precis ALLTING som är roligt?

"Åh, vad roligt, nu ska vi åka karusell"   "Nej tyvärr, du måste betala skatt då"
"Åh, vad roligt, nu ska vi gå på bio"       "Nej tyvärr, du måste betala skatt då"
"Åh, vad roligt, nu ska gå ut och gå"       "Nej tyvärr, du måste betala skatt då"

Fattar ni vad jag försöker komma fram till? Nej, framåt folket, nu ska vi krossa alla som inte vill att vi ska leva. Fraaaaamåååååt!!!

Har du märkt att jag är arg??!!

Nä, jag tänker inte avsluta med ett "Peace..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0