Dagens ilandsproblem

Tvätt.

Ett berg som aldrig kommer att försvinna, som aldrig kommer att bli påverkad av klimathotet, som alltid finns där, som alltid ger en dåligt samvete.

Egentligen, hur många strumpor kan en människa ha? Och trosor? Seriöst, byter jag underkläder 3 gånger om dagen?

Ack, dessa ständiga strumpor! Jag är helt förvånad över att jag lyckats få ihop flera par dom senaste veckorna. Det är nästan värt att skriva en bok om det. Strumpbingo, borde det inte kunna bli en OSgren? Ibland känner jag bara för att kasta ner alla strumpor osorterade och skriva en lapp med texten "Leta själv din jävel"

Ni vet den där klassiska frasen "Jag har inga kläder"? Säges gärna med en gäll, irriterande kvinnoröst med en gnutta ilska. Iallafall, det är en myt. Alla kvinnor har kläder. Överdrivet mycket kläder. BERG med kläder. Sen om det är kläder man kan ha är en annan sak.

När jag o Magnus flyttade ihop gjorde en inventering av mina kläder, extremt mycket kastades eftersom det inte användes eller för att jag inte kunde ha dom. Så dom plagg jag har i min garderob kan jag faktiskt ha. Men ändå så återkommer den där repliken i mitt liv. Jag förstår inte hur den lyckas klämma sig igenom, fastän jag vet att det inte är sant. Kläder har jag. Så till den milda grad. Men ändock har jag inga kläder.

Det är lite lustigt också hur mycket plats en kvinna kan behöva om man jämför med en man. Nu är inte det här en 3-årigt forskarresultat, utan endast taget ifrån mitt egna liv. Magnus har en garderob och tre lådor. Jag har en garderob och tre lådor. Mina lådor måste man lura för att kunna stänga dom och garderoben kräks dagligen ut mina stackars kläder som jag med stor möda försökt att trycka in. Just det, tryckt in. Snacka om att ha mindrevärdeskomplex. Magnus kläder stryker jag, sorterar, viker snyggt, lägger in det fint på sina respektiva platser. Mina egna kläder knölar jag in där dom får plats. Konstigt att jag inte har några kläder. Jag hittar dom ju inte!

Peace...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0