påsk

Jag ber verkligen om ursäkt för mitt sega uppdaterande, men jag har verkligen inte haft någon inspiration alls! Vet inte alls vart den har tagit vägen, vet inte riktigt om jag har fått tillbaka den heller. Men det är väl bara att försöka skriva ändå, man säger ju att aptit får man bara om man äter. So let's eat!

Så nu är det alltså påsk... man ska tänka på Jesus och hur han dog på korset. Väldigt inspirerande. Vem vill inte bli deprimerad under påskhelgen menar jag? Jag har verkligen inget roligt att berätta om påsken. Jag tycker att det är en jävla skithelg! Jag vill bara säga att han som planerade hur årets alla högtider skulle se ut failade så himla hårt. Varför?

Säg att vi nämner julen först. Man äter alldeles för mycket, dricker alldeles för mycket och rör sig alldeles för lite. Kort sagt, man blir fet och en börda för samhället. Man bestämmer sig att från och med nyårsafton så är det slut på gottardagarna. Nu blir det råkost, knäckebröd och en timmes löpning före frukost. Vissa lyckas faktiskt att hålla nyårslöftet, medans andra inte gör det. Jag tillhör den senare kategorin. Men man har ju fortfarande hopp för beachen 2010, så man försöker hålla igen lite. Vad kommer inte och förstör då om inte den här jävla skitpåsken?

Enligt Aftonbladet (som är en väldigt pålitlig källa och som vi alltid ska lita på) så trycker vi svenskar i oss 17 kg godis om året. Jag är inte förvånad. Jag vet med ganska stor säkerhet att det är jag som har fått upp den där statistiken. Men nu är jag helt off topic, åter till ämnet.

Som sagt, påsken kommer, som ett litet krokben när man kämpar som allra mest. Hur smart är det att slänga in en godishelg några månader före sommaren? Hur tänker man? Alla helger som innehåller en massa gott att äta ska läggas efter augusti, för då blir alla deprimerade över att vintern kommer och då behöver man någonting att trösta sig med.

Nej, vore jag kung skulle jag lägga om hela allting.

Jag vet. Dagens inlägg sög. Men det struntar jag i. Snart kommer jag igång igen. Jag lovar!

Peace...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0