Sjukast vinner

Jag funderar lite på diverse åkommor och varför det ena skulle vara bättre än det andra.

Ta tillexempel alkoholproblem. När är man egentligen alkolist? Är det när man dricker typ en gång i månaden, men då super man sig riktigt dyngrak, minns inte någonting av vad som har hänt den kvällen, kan varken prata eller gå, samt gör en maaaassa misstag under hela kvällen.

Eller är det när man tar sig ett par glas vin per kväll som lätt kan bli en flaska per kväll och så vidare.

Vem behöver hjälp? Behöver någon av dom hjälp?



Eller ta matmissbruk:

En som känner en massa ångest och smäller i sig en massa mat för att trösta sig själv, motionerar aldrig, går upp i vikt. Det slutar med att h*n inte kan röra sig på egen hand och riskerar att få hjärtinfarkt, proppar, diabetes och så vidare.

Eller en som fått för sig att h*n är för fet och försöker äta så lite som möjligt och tränar sönder sin kropp, kort sagt svälter sig själv för att försöka uppnå någonting som inte finns.

Vem är mest sjuk?

Vad är bäst? För lite av det goda eller för mycket? Jag vet inte varför jag ställer dom här frågorna, jag är full av dumma frågor hela tiden. Just watch and see...
Peace...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0