Ren ondska, jag vet...

Skrivkramp - kanske det värsta som finns. Man försöker komma på vad man ska skriva, men allt låter förtäskigt. Vad gör man då? JO, man går in på aftonbladet.se !! Där är det fullt av roliga ämnen, se själva. Man kan lätt sitta i flera timmar och skratta åt människor som kallar sig själva för journalister och som skriver sämre än en andraklassare (inklusive stavfelen och meningsuppbyggnaderna).

Journalister i allmänhet verkar tro att dom är guds gåva till människan, att dom är opartiska och att dom bara skriver fakta. Hehe, jomenvisst. Jag orkar varken läsa eller lyssna på nyheter längre, för allting känns så himla...falskt vill jag nästan säga.

Jag kollade på Kalla Fakta idag, det handlade om en familj där frun och x många barn dog i en brand, då rökluckan inte funkade. Kalla mig kallblodig och känslokall, men såhär anser jag:

Journalisten har vridit den här historien väldigt mycket. Om man enbart ska lyssna på honom så låter det som om att den här familjen skulle överlevt om den här rökluckan funkade. Alltså, hade rökluckan funkat så hade dom överlevt? Är ni alla med?
MEN hur kommer det då sig att ingen annan i det där hyreshuset dog? Jo, för dom stannade i sina lägenheter. Eller tog sig ut som satan. Den här familjen som dog tog sig ut i trapphuset (dom bodde på femte våningen), och då tuppar dom självklart av på grund av all brandrök. Men rökluckan då, tänker du. Vet du ens hur en sån funkar? Det är en liten lucka med lås, när man väl har låst upp så vevar man upp luckan som sitter uppe i taket. Man öppnar porten och hela trapphuset blir då som en skorsten, och röken är borta på några sekunder.

Som sagt, en lucka med lås. Hur många har nyckeln till den? Några få antar jag. Hur lång tid tar det att ta dit en av dom människorna med nyckel? Tja... nu gissar jag bara, men säg iaf 6 minuter? Hur lång tid tar det innan man tuppar av på grund av brandrök? Inte lång tid alls. Så även om till exempel brandmännen kommer till så fort dom bara kan, så dör du antagligen om du försöker ta dig ut på egen hand.

Så kort sagt. Den här familjen dog inte av att den här rökluckan inte funkade, utan på grund av att dom inte stannade i lägenheten. Visst, det är jättedåligt att den inte funkade, att dom inte har fixat felet fastän dom har vetat om att den var trasig sen november 2008, men än en gång: Det var inte rökluckans fel att dom dog! Det var brandens!

Missförstå mig rätt, jag tycker att det är otroligt sorgligt varje gång en människa måste dö utav någonting annat än ålderdom. Men nu känner jag att det gick lite för långt!

Nu kommer ni säkert tycka att jag är den mest onda människa som finns, men det skiter jag i. Jag säger faktiskt vad jag tycker och kom gärna med någon motkommentar om du tycker annorlunda.

(bilden är snodd utan dåligt samvete av kallafakta.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0