En söndag jag inte var beredd på

Hela förmiddagen, och halva eftermiddagen har jag varit allmänt bitterfittig (ovanligt) och skrikit över saker. Bland annat råkade jag kolla på reprisen av melodifestivalen. Seriöst, ibland skäms jag över att vara svensk. Tycker du verkligen att nåt av dom där bidragen var värdiga att representera Sverige? Nästa gång nån frågar vart jag kommer ifrån ska jag helt enkelt säga att jag har glömt bort de... Jag skäms!!

Magnus berättade i fredags att jag inte skulle planera in någonting på söndagen efter klockan tre. Nehe, tänkte jag, då har han säkert stämt träff med nån gammal polare som vi ska åka o träffa, fair enough. Det kan man väl ställa upp på. Men han har sett fullifan ut hela helgen, då blev man lite orolig. Den där karln kan verkligen få vilka idéer som helst. Tro mig, vad som helst.

Söndagen kom, jag var som sagt en bitterfitta som gick omkring o skrek på allting, klunka kaffe och smaska nacochips. En riktig solstråle alltså. Magnus frågade om jag ville gå dit vi skulle eller om vi skulle åka bil. Just nu är jag glad över att jag valde att vi skulle ta bilen dit. Vi kom iväg klockan tre som planerat, jag tog med mig min termosmugg med kaffe och mumlade för mig själv. Vi far mot horisonten. Vid Uppsala frågar Magnus om jag är hungrig. Visst, jag skulle kunna äta, tänkte jag. Det är alltid kul att tugga på något. Vi åker in i Uppsala, parkerar, går. Vi kommer fram till en resturang som heter Texas Long Horn. Jag blev verkligen jätteglad, jag förväntade mig typ McDonalds. Det är ju alltid jättemysigt att gå ut och äta. Råkade beställa världens största tallrik med ribs, sjukt gott! Efter det trodde jag att vi skulle åka hem, men Magnus tyckte att vi skulle ta en promenad först. Jaja, tänkte jag, om du tycker det är så jävla roligt. Vi passerar en biograf, glor lite på filmaffischerna. "Ska vi gå in och kolla lite?" Öhum, ja visst...?  Vi går in, tittar lite, går fram till nån modern apparat. "Ska vi testa vad som händer om jag drar kortet?" Jag bara kollade på honom. Han drar kortet, ut kommer två biljetter till Alice i underlandet i 3D. Jag var gullig nog och kallade min sambo för mongolid (det är mitt sätt att vara tacksam)

Så kort sagt, jag har verkligen världens mest underbara karl!!

(Jag är sjukt skillad i Paint)



Förresten, filmen var sjukt bra. Men jag kommer nog att hata att kolla på vanlig 2D i framtiden. Snacka om bortskämd...

Peace...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0