Hehehee

Den här dagen i fjollträsk har gått i sarkasmens tecken, and I love it. Folk som inte förstår sarkasm och ironi borde lära sig att släppa loss och leva lite. Jag älskar att driva med folk. Det blir ännu roligare om folk faktiskt kan hänga på och fortsätta, istället för att bara säga "Va, är det sant? Gillar du att peta mascara i ögat?" Öhh... ja....

Felsägningar, eller snarare sagt, ord som sägs i felordning är ännu roligare. Det kan seriöst gå hur som helst bara man kastar om några ord. Är inte svenska språket fantastiskt egentligen? Som idag till exempel, jag skulle citera min kloka mor och säga att man egentligen inte ska peta sig i öronen, att ingenting mindre än en armbåge ska in i örat. Så det säger sig själv, ingenting ska in i örat. Istället säger jag "Ingenting mindre än en armbåge ska in i örat." Det kanske inte låter så roligt nu, men Magnus kollade på mig ungefär som om jag var dum i huvudet, och sen började han gapflabba åt mig. Det tog säkert en minut innan jag fattade vad han skrattade åt.

Jag har kommit fram till att det är kul med vin. Man tar saker så mycket lättare och skrattar åt eländigheter istället för att bli arg. Bra egenskap! Jag tror att det var väldigt förvirrade servitriser där vi åt idag. Vi beställde kaffe o efterrätt. Läs hur jag skriver. Kaffe och efterrätt. Vi fick in kaffet. Ingen efterrätt. Efter att kaffet var uppdrucket frågade Magnus vart efterrätten tog vägen. Servitrisen kollade på oss ungefär som om vi var dumma i huvudet,  sen kom han på att han hade glömt den. Då ville vi naturligtvis ha nytt kaffe. Vi fick efterrätten. Vi fick kaffet. Men INGEN mjölk. Det här låter säkert heller inge kul i efterhand, men jag skrattade så tårarna rann. Det är så roligt att vara jag, man skrattar så mycket då.

Nu måste jag sova lite, annars kommer ingen orka med mig imorgon. Sov gott!

Peace...
Kommentarer
Jeanna / 2010-03-04 @ 21:45:23

Hahaha detta inlägg gjorde min dag..eller kväll heter det..haha.. Jag förstår att han asgarvade åt dig... jag dooog av skratt när jag läste "Ingenting mindre än en armbåge ska in i örat".. Fan vad kul..haha..jag må ha dålig humor..men det var skiiiit kul.. Jag bara älskar dina inlägg (Y)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0