Att vara eller inte vara - smink

Jag vet inte riktigt vem jag försöker lura när jag sover med sminket på.

När jag var yngre och sov med smink så var det bara av ren lathet som jag inte orkade tvätta bort det. Men när jag vaknade dagen efter så var det bara att dra ett drag med fingret under varje finger, sen såg det ut som om jag var nysminkad. Bara slänga på lite ny foundation o lite mascara, sen är man fit for fight igen!

Idag däremot, när man har samma utsikter som när man var yngre, då kan man ju ta sig någonstans att det skulle funka. Igår tex, så tänkte jag att om jag sover med sminket inatt så slipper jag sminka mig på morgonen. Jo, men tjena. Imorse när jag vaknade (och alla andra gånger jag sover med sminket nuförtiden) så hade alla ögonfransar smetat ihop sig och så såg jag tio år äldre ut, tack vare att sminket hade satt sig i rynkorna under ögonen. Tack för den...

Egentligen, när jag bara kunde ha tvättat bort sminket och sminkat mig lite snabbt på morgonen, så ger jag fan i att tvätta bort sminket, ser ut som faen när jag vaknar, tvättar bort det, väntar på att ögonen torkar till, och SEN börja sminka mig. Ni kan ju själva göra matten om vilken som är mest effektivast. Men egentligen... Är det någon som är förvånad?

Dagen började helt underbart iallafall. Får se vart den slutar.



Peace...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0