Nyttig dag

Den här dagen går i seghetens tecken.

Grabbarna hade julbakkväll igår (självklart ingick alkohol) så jag flydde hem till Angelica. Vi satt och spelade tv-spel, snackade skit, brände sönder min hand på platt-tången och åt godis. Vid halv ett-tiden skjutsade hon hem mig igen och jag förväntade mig ett kaos av maskulint ämne, diskberg, ölburkar samt sedvanligt bröl.

Men icke. När jag öppnar dörren känner jag en blandning av olika manliga parfymer, ett berg av skor och tystnad bortsett ifrån ett bilsimulatorspel som brölade ut ur högtalarna. Kikar in och blir helt paff över avsaknaden av diskberg. Det enda som står framme är några ölburkar och flaskor. Hela mitt hjärta blev helt varmt. Seriöst. Jag blev verkligen jätteglad.

Jag försöker inte komma och säga att min sambo inte kan diska eller är ordningssam, tvärtom! Men jag vet att när man dricker så prioiterar man lite annorlunda. Därav min förvåning.

Går upp för trappen och ser ett hav av män som sitter som förstenade framför tv:n medans Magnus kör. Vem säger att det inte går att jämföra män med barn? Hmm...?

Jag satt nere i sovrummet och surfade i en evighet. Då är alltså klockan fyra på morgonen. Dom sitter fortfarande o spelar. Jag går upp o säger godnatt, lägger mig o somnar som en gris. Fick höra sen att den sista gav upp vid sju-tiden imorse. Dagens ungdomar alltså!

Vid halv två var alla uppe på benen igen. Och sen dess har jag... inte gjort ett skit. Jo, jag har skottat två gånger åt oss och grannen, men det är fan allt. Samt dammsugit upp ostkrokar.

Jag är en dålig människa, jag vet. Men bakishet smittar. Faktiskt. Även trötthet.

Nu ska jag återgå till att inte göra någonting. Lyckliga jag.



Kommentarer
Amanda / 2010-12-19 @ 19:52:42

Jag var sådär lagomt imponerad när jag blev väckt kvart i 4 imorse...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0